Jak mogę schudnąć?

odchudzanieJak schudnąć jest jednym z najbardziej naglących pytań zdrowotnych dla wielu ludzi. Ludzie przybierają na wadze, zużywając więcej energii niż spalają, więc spożywanie mniejszej ilości kalorii lub energii może pomóc. Jednak inne czynniki odgrywają pewną rolę, takie jak czynniki genetyczne, metabolizm, hormony, rodzaj spożywanej żywności, typ ciała i styl życia. W tym artykule przyjrzymy się przyczynom utraty wagi, najskuteczniejszym metodom i interwencjom medycznym.

Otyłość

Kobieta otyła lub z nadwagą ćwicząca na bieżnym bieżni maszynowej w siłowni z trenerem osoby w celu utraty wagi. Otyłość dotyka ponad jedną trzecią Amerykanów. Eksperci ds. zdrowia na całym świecie postrzegają teraz otyłość jako epidemię. Każdego roku co najmniej 2,8 mln osób umiera z powodu komplikacji związanych z nadwagą. Według Centers for Disease Control and Prevention (CDC) otyłość dotyka obecnie ponad 1 na 3 osoby w Stanach Zjednoczonych lub 36,5% dorosłych w Stanach Zjednoczonych.

Ryzyko zdrowotne związane z nadwagą obejmuje:

  • większe ryzyko zachorowania na cukrzycę
  • wylew krwi do mózgu
  • niektóre rodzaje nowotworów

Jak schudnąć?

Istnieje wiele powodów utraty wagi:

  • Wygląd: Ludzie mogą czuć, że jeśli schudną, będą wyglądać atrakcyjniej, sprawniej i zdrowiej.
  • Zaufanie i obraz ciała: Osoby z nadwagą lub otyłością mogą czuć się nieswojo z powodu swojego wyglądu.
  • Ogólny stan zdrowia: Utrzymanie odpowiedniej wagi może pomóc zwiększyć ogólny stan zdrowia i zapobiec chorobom takim jak cukrzyca typu 2.
  • Warunki szczególne: Objawy bezdechu sennego lub cukrzycy typu 2, na przykład, mogą się poprawić lub ustąpić, gdy osoba traci nadwagę.
  • Fitness: Program odchudzania, który obejmuje ćwiczenia, może pozostawić osobę czującą się sprawniejszą, bardziej energiczną i wytrwałą.
  • Zawody sportowe: W niektórych dyscyplinach sportu, takich jak boks, osoba może starać się kontrolować swoją wagę, aby mogła pozostać w istniejącej kategorii wagowej.
  • Płodność: Leczenie bezpłodności wydaje się być bardziej skuteczne u kobiet z otyłością i zespołem policystycznych jajników (PCOS), jeśli stracą one na wadze przed leczeniem.

Diety

Wiele planów diety zrobić niesamowite roszczenia utrata masy ciała, i może być trudno wiedzieć, aby zrobić.

Niektóre są oparte na dowodach, bezpieczne i skuteczne odchudzanie, ale inne nie. Większość pracowników służby zdrowia, dietetyków i dietetyków zgadza się co do tego, że najlepsze rezultaty osiąga się łącząc zdrową, zmniejszającą wagę dietę z aktywnością fizyczną, zwłaszcza w perspektywie długoterminowej.

Możesz kliknąć tutaj, aby dowiedzieć się o ośmiu z najbardziej popularnych diet. Zwolennicy wielu diet twierdzą, że są niezwykle skuteczne i nie wymagają żadnego wysiłku. O ile nie udowodniono, że tak jest w badaniach naukowych, nie jest możliwe poznanie ich rzeczywistej skuteczności.

Kalorie

kalorieWieprzowina, ryż i sałatka w pudełku na wynos. Liczba kalorii, których potrzebuje osoba, zależy od jej wieku, płci i poziomu codziennej aktywności. Liczba kalorii na dzień należy spożywać, aby schudnąć zależy od kilku czynników, w tym płci, ile chcesz stracić, jak szybko chcesz go stracić, i wieku.

Jeśli chcesz schudnąć, musisz spożywać mniej niż wymienione powyżej ilości. Im mniej konsumujesz, tym szybciej tracisz. Ważne jest jednak, aby stosować zdrową, dobrze zbilansowaną dietę, aby nie zachorować lub stracić szczupłą tkankę (mięsień). Najlepiej skontaktować się z dietetykiem, dietetykiem lub lekarzem.

W niektórych reżimach dietetycy spożywają 1200 kalorii dziennie, jeśli są kobietami i 1500 jeśli są mężczyznami. Nie próbuj jednak robić tego samemu bez nadzoru wyszkolonego eksperta.

Musisz się upewnić, że Twój stosunek węglowodanów, białka i tłuszczu jest odpowiedni dla dobrego stanu zdrowia. Zalecenia dotyczące spożycia węglowodanów wahają się od 20 do 60 procent w przypadku utraty wagi.

Zła dieta i niedożywienie mogą wystąpić niezależnie od kalorii. Plan posiłków powinien być zrównoważony również pod względem składników odżywczych. Zła dieta może prowadzić nie tylko do niedożywienia, ale także do niskiego nastroju i utraty motywacji. Może to spowodować, że dietetycy wypadną zanim osiągną docelową wagę.

Kiedy dietetycy osiągną docelową masę ciała, powinni stopniowo zwiększać dzienne spożycie, aż do osiągnięcia utrzymania masy ciała”;.

Inne czynniki

Badanie z 2010 r. pokazało, że ludzie, którzy po prostu zmniejszają dzienne spożycie kalorii rzadko tracą na wadze.

Naukowcy wyjaśnili, że naturalne mechanizmy kompensacyjne w organizmie zmniejszają aktywność fizyczną osoby, gdy tylko spada konsumpcja kalorii. Innymi słowy, ciało spowalnia się, jeśli zjesz o wiele mniej. Dieta musi być połączona z ćwiczeniami.

Prowadząca badania Judy Cameron powiedziała:

W samym środku amerykańskiej epidemii otyłości lekarze często doradzają swoim pacjentom zmniejszenie liczby spożywanych codziennie kalorii. Badania te pokazują, że po prostu dieta nie będzie prawdopodobnie powodować znaczną utratę wagi. Zamiast tego należy połączyć dietę i ćwiczenia, aby osiągnąć ten cel”;.

W odpowiedzi na redukcję kalorii, naturalny mechanizm ludzkiego ciała przechodzi w tryb konserwacji”;. Bez ćwiczeń, po prostu nie będzie dużo utraty wagi, podkreślili.

Kontrola wagi

Pozbawienie snu może zwiększyć przyrost masy ciała.

Kontrola masy ciała jest o wiele bardziej skuteczna, jeśli można połączyć suplementy o naturalnym składzie z dobrze zbilansowaną dietę z regularnymi ćwiczeniami.

Diety typu crash”; mogą mieć pozytywne wyniki krótkoterminowe, ale zazwyczaj mają niski wskaźnik powodzenia w perspektywie długoterminowej.

Jeśli uda Ci się przespać od 7 do 8 godzin w sposób ciągły w każdym 24-godzinnym okresie, kontrola masy ciała będzie bardziej skuteczna. Pozbawienie snu lub brak snu może sprawić, że przybierzesz na wadze.

W 2009 r. naukowcy połączyli udane strategie odchudzania 6 000 osób.

Wymyślili oni następujące środki, aby zapobiec ponownemu obciążeniu po jego utracie:

  1. Waga i zdrowieAktywność fizyczna: Wykonuj co najmniej 200 minut ćwiczeń o umiarkowanej intensywności w każdym tygodniu. Powinno to być rozłożone na co najmniej trzy dni (nie należy robić wszystkich minut w jednym przejściu w każdym tygodniu).
  2. Oglądanie telewizji: Ograniczenie oglądania telewizji do nie więcej niż 10 godzin tygodniowo. Wiele osób może mieć szczególne trudności z zastosowaniem się do tego zalecenia.
  3. Limit zawartości tłuszczu w diecie: Upewnij się, że nie więcej niż 30% spożywanego przez Ciebie pokarmu ma postać tłuszczu.
  4. Jedz konsekwentnie: Oprzeć się pragnieniu nadmiernego objadania się w weekendy i święta. Twoje pożywienie powinno być spożywane zgodnie z regularną rutyną. Nadmierne objadanie się nie tylko zakłóca Twoją rutynę, ale najprawdopodobniej wpływa na Twój metabolizm.
  5. Śniadanie: Nigdy tego nie przegap. Śniadanie pomaga powstrzymać głód później w ciągu dnia, a to może zapobiec przejadaniu się i podjadaniu posiłków.

Waga i zdrowie

Niektórzy pracownicy służby zdrowia i naukowcy nie zgadzają się z koncentracją na utracie wagi przy doradzaniu pacjentom i klientom. Uważają, że dieta i wysiłki zmierzające do utraty wagi mogą prowadzić do dalszego przyrostu wagi i gorszego stanu zdrowia.

Zamiast tego sugerują skupienie się na lepszym stanie zdrowia, ponieważ skutkuje to lepszą kontrolą wagi ciała w dłuższej perspektywie czasowej.

Linda Bacon, z Uniwersytetu Kalifornijskiego, Davis Department of Nutrition, powiedziała:

Chociaż pracownicy służby zdrowia mogą mieć dobre intencje, gdy sugerują, że ludzie tracą na wadze, nasza analiza wskazuje, że naukowcy od dawna interpretują dane badawcze za pomocą obiektywu z tendencją.

Kiedy dane są ponownie rozważane bez powszechnego założenia, że tłuszcz jest szkodliwy, jest to w przeważającej mierze oczywiste, że tłuszcz został bardzo wyolbrzymiony jako ryzyko choroby lub skrócenia okresu życia”;.

Suplementy

Wiele suplementów są dostępne, które twierdzą, że pomóc ludziom schudnąć.

Należą do nich m. in:

  • produkty omega-3 i oleje rybne
  • chitozan, otrzymany z mięczaków i skorupiaków
  • ekstrakty z zielonej herbaty
  • chińskie zioła.
  • ekstrakt z gorzkiej pomarańczy

Według Narodowego Centrum Zdrowia Uzupełniającego i Integracyjnego (NCCIH), nie są one nieskuteczne i mogą mieć skutki uboczne. Efedryna była w przeszłości stosowana w suplementach odchudzających, ale została zakazana ze względów bezpieczeństwa. Dalsze obawy obejmują elementy takie jak spalarki tłuszczu”; sprzedawane bez zatwierdzenia przez Food and Drug Administration (FDA) oraz fakt, że niektóre suplementy ziołowe nie mogą zawierać dokładnie to, co mówi etykieta.