[?] Regulamin i polityka prywatności                                                   | Partnerzy  Reklama O nas | Kontakt |  

Spróbuj pokonać jet lag z Melatoniną LEK-AM

Melatonina_LEK-AM.jpgMówi się, że świat jest globalną wioską. Marzenia o dalekich podróżach coraz łatwiej i taniej można spełnić. Właściwie możemy spędzić urlop w każdym miejscu na ziemi. Wizję egzotycznego odpoczynku może popsuć jednak uczucie zmęczenia po wielogodzinnym locie samolotem związanym ze zmianą strefy czasowej. Aby minimalizować wpływ tzw. syndromu jet lag na kondycję naszego organizmu warto sięgnąć po lek Melatonina LEK-AM.

Czym jest jet lag?

Jet lag to dolegliwość, która przydarza się w trakcie dalekich podróży w związku ze zmianą stref czasowych. Przejawia się ona zakłóceniem procesów fizjologicznych, na które wpływ ma rytm okołodobowy, tj. sen, motoryka przewodu pokarmowego oraz przemiana materii. W konsekwencji przemieszczania w obrębie dużych odległości zdarza się, że mamy problemy ze snem, trudno nam się skoncentrować, jesteśmy przemęczeni, boli nas głowa i nasze samopoczucie jest znacznie gorsze. Uciążliwość objawów często zależy od kierunku, w którym lecimy. Zwykle znacznie bardziej męczące są wyprawy na wschód, gdyż powodują one skrócenie doby, jakiej „doświadczamy”. Natomiast lecąc w kierunku zachodnim, nasza doba ulega wydłużeniu, stąd przystosowujemy się do nowych warunków znacznie łatwiej.

Jak aklimatyzować się łatwiej

Aby synchronizacja z nową strefą czasową była jak najmniej kłopotliwa, warto pamiętać o kilku aspektach przed i w czasie podróży oraz na początku pobytu w nowym miejscu:

  • Przed wyprawą należy się wyspać. Niedobory snu zwykle potęgują bowiem dolegliwości związane z jet lagiem.

  • Jeśli lecisz na zachód, przez kilka dni przed wylotem, warto spróbować położyć się do łóżka możliwie najpóźniej.

  • Przed wylotem przestaw zegarek na godzinę, która obowiązuje w miejscu Twojej destynacji.

 

Jak unikać jet lagu?

Zmiana strefy czasowej często wywołuje zaburzenia produkcji melatoniny, substancji regulującej rytmy dobowe i jakość snu. Aby zatem łagodzić uciążliwe skutki syndromu jet lag, warto sięgnąć po lek Melatonina LEK-AM. To lek, który ułatwia aklimatyzację organizmu w nowym miejscu po podróży międzykontynentalnej.

Lek Melatonina LEK-AM należy przyjmować:

w przypadku lotów na wschód: 2 dni przed planowanym wylotem 1-6 mg na dobę ok. godz.19, a następnie przez 4 kolejne dni 1-6 mg na dobę 1h przed snem;

w przypadku lotów na zachód: 1-6 mg na dobę 1h przed snem przez 4 dni po przylocie.

Jak dowiodły liczne badania, melatonina:

  • Działa przyczynowo a nie objawowo1

  • Poprawia jakość snu2

  • Jest bezpieczna3,4, skuteczna i nie uzależnia5

  • Nie upośledza zdolności psychomotorycznych6.

Lek Melatonina LEK-AM tabletki. Skład: 1 tabletka zawiera 1 mg, 3 mg lub 5 mg melatoniny (Melatoninum). Wskazania: Melatonina LEK-AM jest wskazana, jako środek pomocniczy w leczeniu zaburzeń rytmu snu i czuwania np. związanych ze zmianą stref czasowych lub w związku z pracą zmianową. Lek ułatwia także regulację zaburzeń dobowego rytmu snu i czuwania u pacjentów niewidomych. Przeciwwskazania: Nadwrażliwość na melatoninę lub na którąkolwiek substancję pomocniczą. Leku nie należy stosować po spożyciu alkoholu oraz w okresie ciąży lub laktacji.

Podmiot odpowiedzialny: Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM Sp. z o.o., ul. Ostrzykowizna 14A, 05-170 Zakroczym.

Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Więcej informacji na www.melatonina.pl

1 Award R et al. Effects of traditionally used anxiolytic botanicals on enzymes of the γ-aminobutyric acid (GABA) system. Cna J. Pysio. Pharmacol. 200, str 939; Ardent Josephine. Melatonin and the pineal gland: influence on mammalian seasonal circadian physiology. Reviews of Reproduction, str 20.

 

2 Karasek M AT al. Melatonina: znaczenie kliniczne i zastosowanie terapeutyczne. Endokrynologia Polska 200, str 14; Kunz Dieter at al. Melatonin in Patients with Reduced REM Sleep. The Journal of Endocrinology and Metabolism 2004, str 130; Taibi D. et al. A systemic review of valerian as a sleep aid: Safe but not effective.Sleep Medicine Review 2007.

 

3Karasek M AT al. Melatonina: znaczenie kliniczne i zastosowanie terapeutyczne. Endokrynologia Polska 200, str 96.

 

4Nelson Michael. Sedative Hypnotic Drugs. Pharmacy 725: Principle of Drug Mechanisms 2006, str 8-9, Damnjanovic Ivana et al. Contemporary Aspects of Using Valerianae Officinalis. Acta Medica Medianae 2010, str 19.

 

5 Boguszewska A. Pol Merkur Lekarski 2004, str 525.

 

6 Paul Michel et al. Sleep Inducing Pharmaceutical:A Comparison of Melatonin, Zaleplon, Zopiclone and Temazepam. Aviation, Space and Environmental Medicine 2004, str 8-9; Salzman Carl. Pharmacological Treatment of Distrubed Sleep in the Elderly. Harv Rev Psychiatry 2008, str 276; Valerian. Dietary Supplement Fact Sheet. Office of Dietary Supplements.

 

Wyszukiwarka

Polecamy

logoaku2.png

WSPÓŁPRACA

Copyright Znaneleki.pl